Uncategorized

De mijnen was van op de tiende rij!

Gisteren was ik op een concert.  The Notwist and Andromeda Mega Express Orchestra in de AB.  Aangezien dat redelijk rustige muziek is besloten we boven in die zeteltjes te gaan zitten, op de aller-achterste rij.  Dat zorgde ervoor dat we twee dingen konden zien: het concert en het publiek.  Ik ben nogal geïntresseerd in de sociologie van de mens, en ondanks mijn bril kon ik die mannetjes op het podium toch niet scherp zien, dus concentreerde mijn blik zich vooral op het publiek.  Wat me, naast die man die stiekem aan het roken was, het meest boeide, was de foto’s die getrokken werden. Het leuke aan achteraan zitten is dan dat je kan meekijken op hun schermpje, en zien hoe ze de foto kadreren.  Dit soort foto’s zijn dan het resultaat:

Want wat doen mensen daar dan mee achteraf?  In een album plakken met “concerten 2009” op de kaft?  Niemand heeft in zijn huis toch dit soort foto’s ingekaderd aan de muur hangen?  Of zijn dit het soort geheime ingekaderde foto’s die verschijnen als je een schilderij omdraait?  Zouden er clubs zijn waarbij amateur-concert-fotografen samenkomen en bespreken vanop welke rij zij hun foto getrokken hebben? Of zouden al die foto’s gewoon op een externe harde schijf gezet worden en zo voor eeuwig in de vergeetput vertoeven?

Ik weet alvast één iemand die iets nuttigs doet met deze foto’s. Dat is Tom.

Standaard

2 gedachtes over “De mijnen was van op de tiende rij!

Plaats een reactie